eerste stage dag - Reisverslag uit Almoradí, Spanje van annewil zuur - WaarBenJij.nu eerste stage dag - Reisverslag uit Almoradí, Spanje van annewil zuur - WaarBenJij.nu

eerste stage dag

Door: Annewil

Blijf op de hoogte en volg annewil

02 September 2015 | Spanje, Almoradí

Ik heb mijn eerste twee stage dagen achter de rug.
En wat is dit anders als in Nederland.
Hier gaat alles rustig aan, wanneer we in Nederland beginnen met de ADL beginnen is het redelijk strak ingepland en moet alles voor een bepaalde tijd klaar zijn.
Hier mag alles rustig aan en dat ben ik totaal niet gewend, zoals eigenlijk alle Nederlandse stagaires op mijn stage, we zijn vaak als eerste klaar met de ADL zorg.
Het is wel super leuk om te ervaren hoe het in Spanje gaat. de meeste collega's praten Engels en sommige zelfs Nederlands! dus dat is ideaal.
Ze laten je super veel dingen doen, ik heb bijv. vandaag al wonden verzorgd en gezwachteld. Ook dit gaat heel anders. In Spanje is de hygiëne wat minder belangrijk bij het verzorgen van wonden. Er zijn hier ook veel cliënten met decubitus wonden (door lig plekken) doordat ze hier minder alert zijn.
Maar wat hier wel erg belangrijk is dat de bedden heel netjes zijn opgemaakt, er mogen geen vouwtjes in de lakens zitten en het huis moet er perfect uit zien. Ze vertelden me dat dit erg belangrijk is, omdat familie hier erg op let. Dus vandaag hebben we een lesje bed opmaken gehad, ik dacht toch echt dat ik dat wel kon maar dat viel tegen.

Onze werkdagen zijn van 8 tot 2 dus dat is echt super kort! maar eigenlijk zit je de helft van de tijd een bij de mensen te kletsen omdat er niets te doen is. daar moet ik heel erg aan wennen, in Nederland was je bijna de hele dag wel aan het lopen en dat is hier echt totaal anders.

We moeten ongeveer een half uur fietsen naar stage, 's ochtends is het prima te doen! maar 's middags rond een uur of 2 is het toch wel heel erg warm, gelukkig hebben we een heerlijk zwembad op het dak waar je dan even lekker kan afkoelen:)


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Almoradí

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2015

Vollop genieten

23 September 2015

Bijna een maandje!

02 September 2015

eerste stage dag

29 Augustus 2015

heeeel erg warm

27 Augustus 2015

Laatste avondje in Nederland
annewil

hoi ik ben Annewil, leuk dat je een kijkje neemt bij mijn verhalen. op 28 augustus vlieg ik naar Spanje om daar voor 5 maanden stage te lopen in een verpleeghuis. op deze site probeer ik elke week een verhaaltje te zetten over hoe het gaat en wat ik allemaal mee maak. groetjes annewil

Actief sinds 17 Aug. 2015
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 4547

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: